ללחוץ כאן לעשות שיתוף בוואטסאפ ללחוץ כאן להתקשר אלינו
שגרו אותי
שגרו אותי

4 טיפים לבניית קהלים חכמים יותר בפייסבוק

מי שעובד בתחום השיווק בכלל ושיווק ברשתות החברתיות בפרט, חייב להכיר לעומק את הקהל של העסק עליו הוא עובד. מאיפה הקהל מגיע? בני כמה הם? מה הקושי שלהם? במה הם מתעניינים? ואיך פותרים להם את הבעיות? ככל שתדעו יותר על הקהל שלכם, כך תוכלו להתחבר אליהם טוב יותר ולהציג את המותג אותו אתם מפרסמים, בצורה טובה יותר. אחד מכלי העזר המרכזיים בעבודה עם מערכת הפרסום של פייסבוק הוא Audience Insight של פייסבוק. הכלי הזה עוזר לכם לקבל מידע מעמיק על הדמוגרפיה של הקהל והעדפות הגולשים שעוקבים אחר המותג. במאמר הזה תלמדו איך לבנות קהלים חכמים יותר בפייסבוק על ידי ניתוח של תובנות הקהל שלכם. אך לפני כן, חשוב שתכירו את השימוש ב-Audience Insight.

איך משתמשים ב-Audience Insight כדי לעשות טסטים בקמפיינים?

ניתן להשתמש בנתונים שנאספו בכלי Audience Insight של פייסבוק כדי לקבל החלטות שיווקיות מושכלות יותר בקמפיינים שלכם במערכת. לדוגמה, נניח שהקהל הנוכחי שלכם הוא בעיקר נשים. נסו למקד נשים בלבד באחד הקמפיינים שלכם. לאחר שהקמפיין ירוץ, תוכלו לבצע השוואה ביחס לתוצאות מקמפיינים קודמים שעשיתם, ככה תוכלו להבין מי קהל היעד האולטימטיבי למותג ולעסק.

אם אתם מחפשים עוד רעיונות שבעזרתם תוכלו להגיע לקהל היעד המדויק ביותר לעסק, השתמשו במסנני קהל פוטנציאליים והתחילו עם מסננים דמוגרפיים (גיל, מין, מקום מגורים וכו'). לאחר מכן חפשו את הדפים המובילים ואת המיקומים המובילים של משתמשי הפייסבוק הללו. ככה תוכלו לקבל רעיונות חדשים למיקוד קהל על בסיס תחומי עניין.

 

4 טיפים לבניית קהלים חכמים בפייסבוק

בניית קהלים ממוקדים ופרטניים היא מעולה כי אתם מחדדים את קהל היעד שלכם. אבל, אם אתם עושים שימוש במיקוד מפורט מדי הקהל יהיה מאוד מצומצם והתקציב שלכם ככל הנראה לא ינוצל במלואו ולא תקבלו את התוצאות הרצויות. בסופו של דבר, חשוב להכיר את הקהל שלכם לעומק כדי לקבל את ההחלטות הנכונות בבניית קהלים.

  1. להשוות בין נתונים מ-Audience Insight לנתונים ממקורות מידע אחרים

במהלך עבודת השיווק, אנחנו משתמשים במספר כלים ומערכות כדי לנתח את התנהגות הקהל וללמוד על הגולשים שלנו. אף כלי לניתוח קהל לא יכול לתת לכם את כל המידע הדרוש ולכן משלבים כמה כלים ומצליבים כמה מקורות מידע כדי להבין יותר לעומק את קהל היעד. הנה 2 מערכות נוספות שבהן ניתן להשתמש כדי לקבל מידע על הקהל:

  •   גוגל אנליטיקס – מראה לכם מי ביקר באתר, באיזה דפים, מאיזה מכשירים, מקורות הגעה ועוד המון תובנות רלוונטיות.
  •   גוגל אדס – מראה לכם מי לחץ על המודעות הממומנות שלכם בגוגל ומה תפס את תשומת הלב שלהם

כל פלטפורמה מספקת נתונים דמוגרפיים (כמו גיל, מגדר ,סטטוס מערכת יחסים וכו) וגם תובנות התנהגותיות כמו כוונות רכישה. בחלק מהמערכות תוכלו להגיע לרזולוציות עמוקות יותר של מידע על הגולשים כמו רמת השכלה, אירועים מרכזיים בחיים שלהם ועוד.

כאשר אתם משווים את מקורות הנתונים האלו עם Audience Insight של פייסבוק אתם עשויים למצוא קווי דמיום שיעזרו לכם לבנות קהלים מתקדמים יותר לקמפיינים של פייסבוק. לדוגמא – אתם יכולים לגלות שקהל העוקבים העיקרי שלכם ברשתות החברתיות הן נשים מעל גיל 30 אבל הקהל שממיר הכי הרבה ועם ערך המרה הכי גבוה אלו נשים מעל גיל 50. בקמפיין הבא שלכם בפייסבוק תוכלו לבנות אדסט שמוקדש לפילוח הקהל הספציפי הזה.

  2. לעשות טסטים לדמוגרפיות שונות

בגלל הגדרות הפרטיות שהולכות ומתהדקות עם הזמן, פייסבוק לעיתים קרובות לא מאפשר לראות אילו נתונים דמוגרפיים ממירים בקמפיינים שלכם בפייסבוק. במקום לוותר על מיקוד דמוגרפי, אתם יכולים להשתמש ב-Audience Insight כדי לקבל רעיונות לבניית קהלים חדשים וממירים. לדוגמא – אתם עשויים לגלות שהקהל שלכם באינסטגרם הוא בעיקר גברים, הקימו קמפיים מוכוון לגברים ותשוו אותו לתוצאות של קמפיין דומה המכוון לנשים. הדרך היחידה להתמודד עם מגבלות איסוף המידע הללו, זה לבצע טסטים כדי להגיע לרזולוציות מדויקות של קהל.

 3. להצליב מיקוד דמוגרפי עם תחומי עניין

דרך נוספת לבנות קהל איכותי לקמפיינים בפייסבוק זה לעשות שימוש בשילוב של מיקוד גיאוגרפי, יחד עם מיקוד לפי תחומי עניין. נניח שאתם רוצים למקדם לסוגים שונים של אוהדי ספורט, אתם פשוט יכולים להשתמש ב"כדורגל" וב-"טניס" כדי לבנות קהל של תחומי עניין. כדי לשלב את הנתונים הדמוגרפיים בקמפיינים שלכם אתם יכולים להשתמש ב-Audience Insight כדי לקבל פירוט על גיל ומגדר עבור כל קהל תחומי עניין שרץ אצלכם. ככה תוכלו להגיע לתובנות שיעזרו לכם למקד ולחדד את הקמפיינים שלכם.

  4. ליצור קהל Lookalike LTV

אחד הקהלים המתקדמים ביותר שיש לפייסבוק להציע הוא קהל Look A Like (קהל דומה) שמבוסס על ה-LTV של הלקוחות שלכם. LTV (ר"ת – Life Time Value) הוא מושג המתאר את השווי של לקוח מסוים שלכם לאורך כל חייו. כעת, תוכלו בטרגוט מסוג זה, פייסבוק תשאף למצוא גולשים שדומים לגולשים שרכשו מכם בהתאם לאורח החיים שלהם באינטראקציה עם המותג שלכם. מיקוד קהל מהסוג הזה מיועד לחברות ומערכות שגובות תשלום עבור מנויים חודשיים ולעסקים על לקוחות קבועים או חברי מועדון. ככה תוכלו לקחת את הלקוחות הכי כלכליים שלכם ולבקש מפייסבוק למצוא קהל דומה עבורם כדי לשלב אותו במיקוד הקמפיינים שלכם.

לסיכום

הכלי Audience Insight של פייסבוק מאוד פשוט לשימוש. הוא מספק נתונים רלוונטיים על הקהל הנוכחי שלכם ועוזר לכם לבנות את הקהל הפוטנציאלי. מכיוון שהכלי תקף גם לפייסבוק וגם לאינסטגרם, אתם יכולים ליצור אסטרטגיית שיווק יעילה לכל פלטפורמה בנפרד. בעזרת התובנות והמידע שאתם צוברים מהכלי הזה ומכלים נוספים תוכלו לבנות קהלים מתקדמים למותג ולעסק שלכם שיביאו תוצאות טובות יותר.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה קידום בפייסבוק, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה גוגל ענן ואת עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם: Google Cloud Platform, AWS, Linode ועוד.

תכינו לי בחינם
תכנית פרסום דיגיטלית בשווי 1,000 ₪

תאם בחינם שיחת ייעוץ אסטרטגי שתגדיל את כמות הלידים והמכירות שלך.
זהו צעד קטן לך, צעד ענק לעסק שלך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    מעוניין לשגר את העסק שלך?

    השאר פרטים ונחזור אליך במהירות האור



    גלילה למעלה