ללחוץ כאן לעשות שיתוף בוואטסאפ ללחוץ כאן להתקשר אלינו
שגרו אותי
שגרו אותי

אופטימיזציית קמפיין פייסבוק

נתחיל ממהי אופטימיזציה לקמפיין?

ברגע שהקמפיין שלנו באוויר, המודעות אוספות נתונים כמו חשיפות (Impressions), קליקים (Clicks), תוצאות בהתאם למטרת הקמפיין (לידים, רכישות, הוספה לסל וכו') ועוד.

בביצוע אופטימיזציה אנחנו נרצה לבחון את הקמפיין ברמת קבוצות המודעות והמודעות עצמן, להבין אילו חלקים בקמפיין עבדו יותר טוב מבחינתנו (לדוג': מודעה עם תמונה מסוימת הכניסה יותר לידים ממודעה עם טקסט זהה ותמונה אחרת) ולהמשיך להשקיע את התקציב שלנו באותן מודעות שנתנו לנו תוצאות יותר טובות בתקופת הטסטינג (התקופה שתחילה ברגע שהקמפיין עלה לאוויר ועד הפעם הראשונה שאנחנו מתחילים לעשות אופטימיזציה).

כמה זמן כדאי לרוץ עם קמפיין לפני שאנחנו עושים אופטימיזציה?

מניסיוני, הזמן המינימלי הוא כ-4 ימים מהרגע שהקמפיין התחיל לרוץ. אנחנו רוצים לתת לו זמן להוציא תקציב, לצבור נתונים ולבסס אותם, להספיק לצבור מגמה מסוימת שנוכל להסתמך עליה ורק אז להתחיל להסיק מסקנות.

הרבה פעמים יכול לקרות לכם שממש ברגעים הראשונים מהרגע שהעליתם קמפיין לאוויר תגיע תוצאה טובה ממודעה מסוימת, אתם תרגישו שפיצחתם את השיטה ושהמודעה הזאת הולכת להתפוצץ, ואחרי מספר ימים תגלו שזה היה סוג של "פוקס" ומודעות אחרות עבדו עבורכם הרבה יותר טוב בלונג ראן.

מתי חשוב לעשות אופטימיזציה?

התשובה הפשוטה לכך היא – תמיד.

אנחנו נשאף לעשות אופטימיזציה לקמפיינים שלנו על בסיס קבוע.

חשוב להיות בבקרה על ההתקדמות של הקמפיין ועל התוצאות שהוא מביא ולהמשיך ולשפר אותו באופן קבוע. חשוב להבין שמודעות הן דבר דינמי- מה שעבד היום לא בטוח יעבוד מחר, ולכן, המלצה שלי תמיד להיות בתנועה ולייצר מודעות חדשות. לא להסתמך על מודעה שעובדת טוב שהיא תמשיך להביא תוצאות זהות לאורך שבועות וחודשים ארוכים. 

דבר איתי תכלס, איך עושים אופטימיזציה?

שלב 1 – מבט על

יש לנו כאן כדוגמה קמפיין רכישות של אחד מהלקוחות שלנו. השארתי כרגע רק את העמודות הרלוונטיות לנו להבנת הנתונים כדי לבצע אופטימיזציה. הקמפיין הוא קמפיין המרות – רכישות באתר.

מהסתכלות ראשונית על המסך אפשר לראות שיש מספר אד סטים שמחולקים לסוגי קהלים (רימרקטינג, לוקאלייק וכללי) ומיקומי המודעות (פיד וסטורי). בנוסף אפשר לראות שאנחנו עובדים על תקציב יומי ברמת קבוצת המודעות.

כל שאר הנתונים הם נתוני ביצועים לכל קבוצת מודעות.

הקמפיין הנ"ל רץ מספר שבועות והוציא תקציב ממספר קבוצות מודעות, בחלק הביא תוצאות ובחלק לא (ניתן גם לראות שחלק מקבוצות המודעות כלל לא הוציאו תקציב). כצעד ראשון באופטימיזציה החלטתי לכבות את קבוצות המודעות שלא מניבות תוצאות. ולהשקיע את התקציב בקבוצות המודעות שהביאו תוצאות.

דגש חשוב: אל תכבו קבוצות מודעות לפני שנכנסתם לרמת המודעה וראיתם שבאמת כל המודעות לא נותנות את התוצאות שאתם רוצים. יכול להיות שבקבוצת מודעות תראו שהוצאתם 100 שח תקציב פר רכישה ובפועל יש מודעה אחת שהוציאה 20 שח פר רכישה וכל השאר הוציאו תקציב ללא רכישות ופגעו בממוצע. במצב כזה אכבה את כל המודעות שלא עבדו טוב ואשאיר את קבוצת המודעות דולקת. (במקרה הזה לא היו רכישות כלל ולכן כיביתי מבלי לרדת לרמת המודעה).

לצורך הדוגמה: 

נניח יש לי תקציב יומי של 200 שח לקמפיין. 4 קבוצות מודעות * 50 שח ליום. אעדיף לשמור על קבוצות המודעות שרווחיות לי ולחלק ביניהן את התקציב מאשר לפגוע בתוצאות הקמפיין ולזרוק כסף על קבוצות מודעות ש"לא פוגעות במטרה".

שלב 2 – נצלול לרמת המודעות: 

אפשר לראות שבתוך קבוצות המודעות הנתונים מתחלקים – יכול להיות שקבוצת המודעות מראה נתונים טובים אבל כשתכנסו לרמת המודעה תשימו לב שיש מודעה אחת שפוגעת בממוצע שלכם ויכולתם להיות רווחיים יותר.

כמובן שאם יש לי מספר מודעות וחלק מביאות פחות תוצאות במחירים גבוהים יותר בהרבה, ארצה לכבות אותן. 

ברגע שכיביתי את כל קבוצות המודעות והמודעות שפגעו לי בממוצע הביצועים, הקמפיין ימשיך לרוץ עם המודעות האפקטיביות ביותר ויניב לי תוצאות יותר טובות בהמשך. או במונח המקצועי – ROAS יותר גבוה.

במקרה בו נרצה לערוך "סקיילינג" ולעלות בתקציבים כדי להגיע לנפח תוצאות גדול יותר נוכל להגביר תקציבים במודעות שעבדו טוב.

שימו לב: כדי לא לבלבל את האלגוריתם של פייסבוק, העלאת התקציב צריכה להיות הדרגתית – רצוי להעלות בתדירות של לפחות 24 שעות בעד 20%-30% מהתקציב הנוכחי. 

עכשיו נעבור לקמפיין מסוג אחר כדי להציג אופטימיזציה לתוכן דינמי.

בכמה מילים מה זה מודעות תוכן דינמי (Dynamic Creative):

מודעה שמאפשרת לי להכניס מספר תמונות/טקסטים/כותרות בהגדרה של מודעה אחת. כשהיא באוויר היא מוצגת בוורסיות משתנות ומייצרת לאורך זמן את הגרסאות החזקות ביותר למודעה.

כשאני מייצר קבוצת מודעות מופיעה לי הרובריקה הזו,

אני צריך להדליק אותה ואז אוכל להכניס מגוון תכנים לכל מודעה.

ברגע שאני רוצה לבצע אופטימיזציה למודעת תוכן דינמי אבצע אותה כך:

אהיה ברמת קבוצת המודעות או המודעה ואלחץ על Breakdown ולאחר מכן By Dynamic Creative Element:

הצעדים הבאים מאוד פשוטים, בכל פעם אבחר בסוג תוכן אחר (תמונה/טקסט/כותרת וכו') ואראה איזה מכל סוג הביא לי את התוצאות הטובות ביותר. 

לדוגמה: אסתכל כמה תקציב כל תמונה הוציאה, התמונות שהוציאו תקציב והביאו תוצאות יישארו, התמונות שהוציאו תקציב ולא הביאו תוצאות יירדו, התמונות שלא הביאו תוצאות ולא הוציאו תקציב – יישארו, כיוון שאני עוד לא יכול להסתמך על הנתונים והתוצאות אם טרם יצא תקציב.

דגש: כשאני אומר שתוכן מסוים יירד או יישאר הכוונה שאערוך את המודעה ואמחק את התוכן שאני לא מעוניין שימשיך לרוץ. או לחילופין, אשכפל את המודעה ואשאיר את התוכן החזק.

יישור קו:

  • התמונה הראשונה הביאה לי ליד 1 בעלות גבוהה מהעלות שאני רוצה לשלם ולכן אמחק אותה.
  • התמונה השנייה והשלישית מביאות לי תוצאות יפות ולכן יישארו באוויר.
  • שאר התמונות הוציאו תקציב נמוך יחסית ולכן אתן להן להמשיך לרוץ עוד קצת לפני שאחרוץ את דינן.

מאוד חשוב להישאר במעקב על המודעות לאחר ביצוע האופטימיזציה ולראות שהמגמה היא אכן מגמת שיפור. 

דרך נוספת לביצוע אפוטימיזציה היא By Delivery:

הדרך הזאת תהיה טובה בעיקר אם הקמפיין שלנו התחיל בלירות לכל הכיוונים, ואנחנו לא בדיוק יודעים מי הקהל שלנו או דרך איפה הכי נוח לו להגיע אלינו.

כשאני לוחץ על Breakdown > By Delivery יש לי מגוון רחב של אפשרויות סינון כמו: דמוגרפיה, מיקומי פרסום, מכשירים, פלטפורמות וכו'. 

כל אפשרויות הסינון הללו נותנות לנו להבין מה פלחי הפרסום שעבדו הכי טוב עבור המודעות שלנו ואיזה קהל הן המירו בצורה הטובה ביותר, נעשה זאת במטרה למקד בצורה טובה יותר את המודעות שלנו. את הביצוע בפועל אני מאמין שכבר תדעו לעשות בעצמכם.

לסיכום:

אופטימיזציית קמפיין היא חלק בלתי נפרד מניהול הקמפיינים שלנו והשגת התוצאות אליהן אנחנו מכוונים. אנחנו נעשה אופטימיזציה על בסיס קבוע ונתחיל בה רק לאחר שהקמפיין הוציא תקציב במשך מספר ימים וצבר נתונים שאפשר להסתמך עליהם. אפשר לבצע אופטימיזציה מזוויות שונות: תוכן, תקציב, אפקטיביות פר מודעה וכו'.

אני ממליץ לבצע אופטימיזציה באופן הדרגתי כדי ללמוד תוך כדי תנועה על התכנים שעובדים יותר ועובדים פחות בקמפיין שלנו.

על הכותב:

עידו גור, בן 25. מנהל קמפיינים בווביק וקופירייטר. מתמחה בקידום B2C עם מעל 3 שנות ניסיון בשיווק מבוסס תוצאות בפייסבוק.

תכינו לי בחינם
תכנית פרסום דיגיטלית בשווי 1,000 ₪

תאם בחינם שיחת ייעוץ אסטרטגי שתגדיל את כמות הלידים והמכירות שלך.
זהו צעד קטן לך, צעד ענק לעסק שלך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    מעוניין לשגר את העסק שלך?

    השאר פרטים ונחזור אליך במהירות האור



    גלילה למעלה